Aceptar
Utilizamos cookies propias y de terceros para mejorar la experiencia de navegación y ofrecer contenidos y servicios de interés.
Al continuar con la navegación, entendemos que se acepta nuestra política de cookies.

Presentación campaña toponimia Llámalo pol nome, ye lo normal

Votos

(Total de votos recibidos 17)

(Puntuación 3,12)

cartel campaña toponimia

Nesti 21 de febreru, Día de la Llingua Materna presentamos oficialmente la campaña de Toponimia Lámalo pol nome, ye lo normal.

El 21de febreru celébrase’l Día Internacional del idioma maternu col oxetivu de promover el multillingüismu yla diversidá cultural.

La fecha ye significativa pa Bangladesh porque nesi país: el 21 de febreru de 1952, morrieron trés persones nuna manifestación que pidía que la so llingua materna, el Bangla, fuera reconocida pol Estáu.

En1999 la UNESCO declaró esta fecha Día Internacional de la Llingua Materna. Anque foi Bangladesh el país qu’unvió formalmente la propuesta a esta institución, la idea surdió en Canadá, d’una organización llamada Amantes de la Llingua Materna del Mundu formada por diez falantes d’inglés, kutchi, cantonés,alemán, filipinu, bengalí ya hindú.

Ellos ficieron el pidimientu primeru pero la UNESCO informólos de que namás podía venir de dalgún país miembru pa ser considerada. Entós, esta organización informó per teléfonu al Ministru d’Educación de Bangladesh qu’al empar avisó al Primer Ministru que lu autorizó a mandar la propuesta nel intre.

Dende la creación de la Oficina de Normalización Llingüística tolos años se celebró el día Internacional del Idioma Maternu tanto nos colexos, como na cai, como nos comercios con distintes actividaes empobinaes a poner en valir la importancia de les llingües.

Esti añu aprovechamos esta fecha pa presentar con una rueda de prensa la Campaña de la Toponimia "Llámalo pol nome, ye lo normal".

Los topónimos tienen muncha importancia porque son los nomes que la xente usa pa llamar a los conceyos, parroquies, pueblos y llugares. Conocelos ayuda a saber y valorar la propia historia y el patrimoniu cultural. Pensar que los nomes populares de los sitios tán mal dichos, ye un error. Tolo contrario: ye lo correcto, porque ye lo auténtico.

Los nomes de los llugares dicen muncho de Xixón y de los y les xixoneses, porque tres d'ellos hai una bultable información que da cuenta del orixe de lo que nomen, del territoriu nel que s'asitien y de les persones que formaron parte d'elli y lu tresformaron.

La campaña de toponimia que güei presentamos inclúi cartelu, calendariu, carpetes, bolses y un trípticu informativu, too ello p’amosar la toponimia tradicional, normal de Xixón.

 cartelu candariu folletu    bolsa y carpeta toponimia